The project ANCIENT KYDONIA is about XR systems that build and integratesdigital content of historical monuments recaps, as well as site and historical background music that aims to motivate visitors to explore the history of a city through a serious game (Serious Gaming). The Innovation for the proposed application will be the spatial integration of sound and music with historical documentation that will be combined with the visual element and will be a key element in the user’s play, in the form of a musical story and audio footprint production. The software architecture of the system will be implemented with music and video scenarios and advanced augmented Reality features that enhance user experience while the visitor walks around points of interest.
Serious Games (SGs) have proven to be effective educational tools even for users with limited knowledge of digital media. They have proved equally or even more effective than traditional media. Learning through SG is based not only on learning but also on learning based on complex subject communication, increasing skills and enjoyment, engagement, inspiration, creativity and active participation.
The proposed project enables users to get acquainted with complex historical heritage concepts and motivate them to deepen the history of a city (Ancient Kydonia – Chania) in order to become active participants. Historical training through Serious Games as well as Virtual and Augmented Reality through visual and audio content will introduce the user to innovative modern technologies that will help him get to know the historic past of a city through a variety of visualizations.
Ερευνητικό Έργο
Πολυμεσική περιήγηση στην Αρχαία Κυδωνία μέσα από παιγνιώδη μουσικά στοιχεία, με χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας
Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου προτείνεται μια εφαρμογή για κινητές πλατφόρμες που βασίζεται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες για συσκευές κινητών με δημιουργία και ενσωμάτωση ψηφιακού περιεχομένου ανακατασκευών ιστορικών μνημείων αλλά και μουσικής αποτύπωσης τοποθεσιών και ιστορικών γεγονότων που στοχεύει να παρακινήσει τους επισκέπτες να διερευνήσουν την ιστορικότητα μιας πόλης μέσω ενός σοβαρού παιχνιδιού (Serious Gaming). Καινοτόμο για την προτεινόμενη εφαρμογή θα είναι η χωρική ενσωμάτωση ήχου και μουσικής με ιστορική τεκμηρίωση που θα συνδυάζεται με το οπτικό στοιχείο και θα αποτελεί κομβικό στοιχείο κατά την παιγνιώδη περιήγηση του χρήστη, με τη μορφή μιας μουσικής ιστορίας και παραγωγή ηχητικού αποτυπώματος. Θα υλοποιηθεί η αρχιτεκτονική λογισμικού του συστήματος με παιγνιώδη σενάρια μουσικής και εικόνας και προηγμένα χαρακτηριστικά Επαυξημένης Πραγματικότητας που βελτιώνουν την εμπειρία των χρηστών ενώ ο επισκέπτης περπατά γύρω από τα σημεία ενδιαφέροντος. Τα Σοβαρά Παιχνίδια (SGs) έχουν αποδείξει ότι είναι αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία ακόμη και για χρήστες με περιορισμένη γνώση των ψηφιακών μέσων. Έχουν αποδειχθεί εξίσου ή και πιο αποτελεσματικά από τα παραδοσιακά μέσα. Η μάθηση μέσω των SG βασίζεται όχι μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά και στη μάθηση που βασίζεται στην επικοινωνία σύνθετων θεμάτων, την αύξηση των δεξιοτήτων και της απόλαυσης, της εμπλοκής, της έμπνευσης, της δημιουργικότητας και της ενεργού συμμετοχής.
Το προτεινόμενο έργο θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να γνωρίσουν περίπλοκες έννοιες ιστορικής κληρονομιάς και θα τους παρακινήσει να εντρυφήσουν με βάθος στην ιστορία μιας πόλης (Αρχαία Κυδωνία – Χανιά) με στόχο να γίνουν ενεργοί συμμετέχοντες. Η ιστορική ‘εκπαίδευση’ μέσω Serious Games αλλά και Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας μέσω οπτικού και ηχητικού περιεχομένου, θα εισάγει τον χρήστη σε συναρπαστικές σύγχρονες τεχνολογίες οι οποίες θα τον βοηθήσουν να γνωρίσει μέσω πολυποίκιλων οπτικοποιήσεων, το ιστορικό παρελθόν μιας πόλης. Ο στόχος αυτός θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο με τη συνεργασία της Ακαδημαϊκής κοινότητας, του ιδιωτικού τομέα αλλά και του φορέα που διαχειρίζεται την Πολιτιστική Κληρονομιά (ΥΠΠΟΑ). Στο τέλος, θα προσφέρονται στους χρήστες υψηλά επίπεδα ιστορικής τεκμηρίωσης και πολιτιστικής πολυμεσικής συνάντησης με το παρελθόν και το παρόν μιας πόλης, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, του τουρισμού αλλά και της διάδρασης του πολίτη με τον χώρο.
Το έργο ANCIENT KYDONIA HISTORY TOUR – Πολυμεσική περιήγηση στην Αρχαία Κυδωνία μέσα από παιγνιώδη μουσικά στοιχεία, με χρήση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας υλοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Β ΚΥΚΛΟΣ (κωδικός έργου:Τ2ΕΔΚ-036469).
Εταίροι
- Πολυτεχνείο Κρήτης
- Εφορία Αρχαιοτήτων Χανίων
- Aιγαίου Solutions
Χρηματοδότηση
